De staat van de moraal.

Ik krijg het nu toch heel erg lastig om mijn sarcasme-opwellingen te onderdrukken. Ik vrees dat mijn hele vastengelofte op de schop gaat.
Immers, ik kan de werkelijkheid op dit moment niet zien zonder sarcasme, omdat de werkelijkheid sarcastisch IS.
Ik geef een aantal voorbeelden.
Voorbeeld 1
De Pauw schrijft aangebrande sms'en en wordt met pek en veren ingesmeerd onder luid boegeroep van #metoo
Oxfammers zitten aan kinderen te friemelen, maar ach, ze moeten zich toch kunnen ontspannen.
Voorbeeld 2
Toen Trump als een lompe onnozelaar stond te snoeven van 'grab'm by the pussy' lag het politiek correcte Westen stampvoetend op de grond van pure edele woede, maar nu de Oxfamschandalen die van Artsen zonder grenzen overtreffen en omgekeerd, nu de oxfamtop voor een stuk chocola aan de kinderen zit te friemelen, dan mag je dat niet vreemd vinden.
Ik zou zowaar de haat tegen het Westen beginnen begrijpen.
Voorbeeld 3
Een westerse vrouw mag je niet nafluiten, maar een oosterse vrouw, die mag je in een gordijn wikkelen, je mag haar vagina dichtnaaien en je mag haar schaamlippen wegfrezen met een bot roestig scheermes en kinderen uit de derde wereld mag je een praktijkles biologie opsolferen, of ze krijgen geen eten.
En dat komt allemaal omdat we géén racisten zijn.
Wie dan niet zijn wenkbrauwen tot achter zijn oren trekt, die is al te ver heen, vrees ik.
Voorbeeld 4
Een Française oefent haar halve leven om over het ijs te kunnen zweven. Ik ben geen fan van het genre, maar laat ik deemoedig erkennen dat ik geen percent van de gratie heb van die ijskunstschaatsers, en dat ik die ook nooit zal hebben.
En dan heeft de pers het over haar tepel die eventjes te zien is.
Daar zakt mijn baard van op mijn schoenen.
Wat is het voorstel? Boerkaschaatsen?
Is een vrouw een aanhangsel aan een tepel?
Is die tépel nou het wonder, of dat die mevrouw zo gratieus over dat ijs kan dansen? Miljaar zeg, als ik ga zwemmen zie je toch ook een pakje onder mijn navel? En is dat dan zo eigenaardig om te weten dat dat mijn mannelijkheid is, die zich onder een laagje stof bedekt houdt? Doe toch normaal, dedju!
En het is correct. Orgies bestaan al langer dan de Kamasutra, want die auteur(s) hadden het ook niet geleerd van te kijken naar een bloem en een bij. En de prostituée heeft het oudste beroep ter wereld, dus ook daar geldt, dat prositutuéebezoek bekend menselijk gedrag is. En daar gaat ook de verontwaardiging niet over.
Maar wat van een verdomde laagheid is, dat is, dat ze Van Gheluwe terecht ter verantwoording willen roepen voor zijn pedofilie, en dat de Kerk daar fouten in heeft gemaakt, dat ontkent geen zinnig mens, maar nu het geen priester is, is pedofilie ineens onschuldig? Nou moeten ze zich kunnen ontspannen? Want ze kregen er wel melkpoeder voor in de plaats?
En dat dat nu pas wordt opgerakeld, dat ligt potverdorie niet aan een ruk naar rechts, maar aan de sociale media. Wat alleen maar betekent dat het vroeger onder de mat geschoven werd door de associale media, en door wie nog allemaal kwettert over rechtsruk en over #fakenews en andere rookgordijnen ophangt. Want de fameuze pers, je weet wel, zalmdingens en zwaar gesubsidiëerde VRT, die zijn even te druk met een tepelschandaal op te kloppen. Dat is dan weer niet rechtspopulistisch. En dat laat zich de vierde macht noemen. Waakhond van de democratie. Santé.

Mensen maken fouten en dat zal altijd zo zijn. Maar dat van de terechte verontwaardiging een rechtspopulistisch verschijnsel wordt gemaakt, dat is van een niveau waar je je 5 jaar geleden niet kon voorstellen dat het kon bereikt worden.
Maar owee, als er morgen een ietwat lompe bouwvakker onhandig fluit naar een dame. Die gast, die haalt het nieuws. Dat is de grote boeman. Die heeft geen respect voor vrouwen. Dan staan de vaginamutsen weer manmoedig op de straat.
Onnozelaars.
Bart

Reacties

Populaire posts van deze blog

Beeldenstorm

It's the economy, Kris.