Beeldenstorm


Als het laatste kunstbeeld, de Denker van Rodin, ook een #Metoo predikaat zal krijgen omdat een man werd afgebeeld in plaats van een vrouw, is de identiteitsontmanteling van 'blanke culturen' voltrokken.
Als de cultuurwereld nou niet snel een streep trekt, bewijst ze haar gesubsidiëerde overbodigheid.
De culturo's, die steeds weer manmoedig ten strijde trekken tegen een vervaarlijk fantasiebeeld van de NVA, dat ze zelf opwekken, laten het integraal afweten als de #metoohysterie nu ook al kunstwerken begint te bedreigen, en de helft van de westerse kunst als 'entartete Kunst' klasseert. Als er dan echt geen lampje gaat branden bij de opgeblazen luchtzakken van de cultuurwereld, dan kun je alleen besluiten dat het fascisme inderdaad teruggekeerd is in de vorm van het antifascisme. We wachten op de boekverbranding.
Overigens zal het voor de oikofobe witgloeiende blankecultuurhaters geweldig mooi uitkomen dat beeldende kunst verboden was en is in de islam indien ze figuren afbeeldt, en dat daardoor nooit een schilderij van een Kalief met honderd blote vrouwen rond zijn edele delen zal moeten worden veroordeeld. Want dàt ... dat zou natuurlijk racisme zijn, niewaar?
De oikofobe gutmenschmasturbatieclub doet zich tegoed aan subsidies en liflafjes en postjes en laat verdomme kunst die de eeuwen heeft doorstaan, neerhalen door hysterische nietsnutten.
Hadden we vijf jaar geleden nog Rohani uit Iran nodig om naaktbeelden in het Vaticaan te laten afdekken, dan doen onze dolle mina's het nu zélf.
Wie daar overigens een islamisering in ziet, dwaalt en is racist.
Als morgen Francken zegt dat het moet gedaan zijn om ons asiel te misbruiken lopen ze elkaar voor de voeten op een betoging al of niet met gebreide vagina's op hun holle bol. Maar als vandaag de beeldenstorm zich voor onze ogen onttrekt, zwijgt de cultuurkaste.
Schaf die cultuursubsidies af en steek ze godbetert in een betere werking van de NMBS. Dan heb ik minder file en moet ik minder lang naar het gelul van culturo's op radio 1 luisteren.
Tenslotte geven ze niet thuis als het écht brandt. De helden.

Als kunst niet tegen de stroom mag ingaan, tegen de hysteriestroom van hysterische wijven, zoals Philip Roose ze noemde, dan is het geen kunst maar commercie. Het is niet langer de meest indiviudele expressie van het meest individuele gevoel, maar wel de meest aanvaarde expressie van het meest lucratieve idee. Ook Mozart was een broodcomponist en zelfs Andy Warhole maakte zijn  werken niet zonder economisch doel. Niet iedereen moet zijn oor afsnijden om posthuum geëerd te worden,  maar een beetje tegendraadsheid mag wel. Of je daarom kakmachines moet bouwen zoals Delvoye weet ik niet, want daarvan zie ik ook de boodschap niet, maar of je je oude meesters moet gaan beoordelen op het sneeuwvlokjesschap van wat hysterischlinkse zotjes, daar ben ik ook niet zeker van.

Laat ik daar nou graag een keer de cultuurpausen van dit land over horen. Ze worden er tenslotte voor betaald. Nee?
Bart De Meulenaer

Reacties

Populaire posts van deze blog

De staat van de moraal.

It's the economy, Kris.